Kariera w GROW

Nowa kampania #EB skierowana do kobiet, która zmienia oblicze lotnictwa!

easyJet właśnie uruchomiła nową, przełomową kampanię rekrutacyjną skierowaną do kobiet w całej Europie, demonstrując zaangażowanie firmy w promowanie równości płci w branży lotniczej.

Kampania obejmuje serię reklam i interaktywny test zdolności pilotażowych online, który pozwala kandydatkom sprawdzić, czy posiadają kluczowe umiejętności potrzebne do kierowania samolotem. Działanie to jest odpowiedzią na badanie zlecone przez easyJet, w którym 59% respondentów uznało, że zawód pilota wciąż jest postrzegany jako domena mężczyzn. Co więcej, 47% młodych kobiet wciąż wierzy, że jest to praca dla mężczyzn, co podkreśla potrzebę działań takich jak ta kampania.

Ciekawym elementem kampanii jest zaangażowanie kapitan Sarah Ackerley, która wzięła udział w nietypowym wydarzeniu – przypięta do billboardu w centralnym Londynie odpowiadała na pytania przechodniów i dzieliła się swoimi doświadczeniami jako kobieta-pilot. Jej obecność i rozmowy na żywo stanowiły potężne przesłanie, że kobiety mogą i powinny aspirować do kariery w lotnictwie.

easyJet nie tylko jak się okazuje przeciwdziała stereotypom, ale także podkreśla dostępność swojego programu szkoleniowego dla pilotów. Ten intensywny kurs przygotowuje kandydatów z minimalnym doświadczeniem do prowadzenia komercyjnych lotów pasażerskich w ciągu zaledwie dwóch lat.

Inicjatywa ta przede wszystkim zwraca uwagę na równość płci w lotnictwie, ale także inspiruje inne branże do przemyślenia swoich strategii employer branding. Jest to świetny przykład na to, jak firmy mogą aktywnie uczestniczyć w zmienianiu percepcji i kształtowaniu przyszłości branży. Warto brać przykład z easyJet i pomyśleć, jak nasze działania mogą przyczynić się do budowania bardziej inkluzywnego świata pracy!