Zapewne każdy z prowadzących firmę zastanawiał się nad tym, jak może skutecznie zwiększyć zaangażowanie swoich pracowników oraz w jaki sposób budować z nimi relacje oparte na zaufaniu i szczerości. Jeśli kierujesz firmą, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że pozytywny wizerunek pozwala na pozyskanie stałych pracowników, a co za tym idzie – najlepszych specjalistów. Strategie i kampanie employer brandingowe pozwalają zbudować markę pracodawcy i znacznie podnieść konkurencyjność firmy.
Oczekiwanie wyższej płacy, chęć bycia docenionym przez innych oraz możliwości zawodowego rozwoju często są motywacjami do zmiany miejsca zatrudnienia. Otwartość oraz chęć ciągłego doskonalenia sprawiają, że pracownicy chętnie poszukują nowych wyzwań zawodowych.
Budowanie marki pracodawcy to także misja zespołu „superbohaterów”, gdzie firma i zatrudnieni łączą siły. Żeby to było jak najfajniejsze spotkanie w historii, pojawia się specjalna ekipa, co się na tym zna, czyli specjaliści od employer brandingu.
Jakie są cechy idealnego pracodawcy?
Zapewne ilu zatrudnionych, tyle opinii. Jednak przyjmijmy, że pomijając oczywiste aspekty finansowe dobry i angażujący się lider zespołu bądź ktoś z kadry managerskiej, powinien:
– dawać możliwość awansu swoim pracownikom,
– umożliwiać swobodny rozwój kariery,
– wymagać zaangażowania wyłącznie w godzinach pracy,
– wspierać wszelkie kreatywne rozwiązania i pomysły swojego zespołu, ale także poszczególnych jego członków.
Przedsiębiorcy, którzy trzymają się tych wskazówek, mają całkiem spore szanse, żeby ich marka była na topie. Ale wiadomo, jak ktoś chce iść na całość, to inwestorzy, co stawiają na te wszystkie super strategie i kampanie employer branding, mają także duże szanse na prawdziwy hit. To przepis na sukces, ale w wersji „turbocharged”.
Employer branding – “magic make-over” dla firmy – tylko lepszy?
Generalnie wszystko, co firma robi, żeby być widzianą pozytywnie jako pracodawca, to właśnie employer branding, czyli taka budowa ciepłego, wspierającego i dobrego wizerunku firmy. W tym modelu podejmowane przez przedsiębiorców działania mają na celu zatrzymanie najefektywniejszych pracowników, a także pozyskanie nowych specjalistów, którzy doskonale dopasują się do schematu pracy zespołu. Zastosowanie technik employer brandingu może znacząco wpłynąć na to, jak twoja marka jest postrzegana przez inwestorów, inne firmy, a nawet banki.
Czy obecność na targach pracy i prowadzenie aktywnego profilu na kontach społecznościowych może wpływać na budowanie marki pracodawcy? Oczywiście, że tak! Najlepsze rezultaty przynoszą działania strategii oraz kampanii employer brandingowych, które obejmują różnorodne formy twórcze. Używając tradycyjnych oraz współczesnych środków przekazu łączysz pokolenia i docierasz do szerokiej grupy odbiorców.
Kampania employer branding wewnątrz Twojej firmy!
Strategiczne tworzenie swojej pozycji w otoczeniu zewnętrznym jest bardzo istotne, nie zapominaj jednak o tym, że na sukces składa się także odpowiednia dbałość o pracowników i troska o wszystkie działania, które prowadzone są w przedsiębiorstwie. Kampania employer brandingowa pomoże też:
– zwiększyć efektywność pracowników,
– zaoferować dobre warunki pracy,
– zmniejszyć rotację na stanowiskach,
– ograniczyć koszty rekrutacji.
Dbałość o współpracowników, w tym zapewnienie godnych warunków pracy oraz dobrego wynagrodzenia zdecydowanie wpływa na postrzeganie firmy w otoczeniu.
Employer branding to – można powiedzieć, że taka gra w dwie odsłony – wewnętrzną i zewnętrzną. Kiedy team jest zadowolony z roboty, to nie tylko śmigają ze swoimi obowiązkami, ale też z chęcią rozgłaszają dookoła, że praca tutaj to czysta radość. To jakbyśmy mieli zawsze wbudowaną reklamę firmy – w najlepszym stylu!
Kilka słów podsumowania…
Zadowolenie pracowników, stała wykwalifikowana kadra, zaufanie i szacunek otoczenia to tylko niektóre z korzyści, jakie czekają na twoją firmę, jeśli zdecydujesz się na wdrożenie kampanii oraz strategii brandingowych. Budowanie marki pracodawcy to bardzo istotna kwestia, której nie należy lekceważyć.
Może się ona przełożyć zarówno na wyższe wyniki finansowe, jak i na pozyskiwanie nowych inwestorów. Zadbaj o swoich pracowników, zbuduj markę i ciesz się tym, jak wspaniale rozwija się twoje przedsiębiorstwo!
Autor: Krzysztof Malcher, Specjalista ds. PR i SM