Czy wiesz, że na LinkedIn w Polsce mamy prawie 5 mln zarejestrowanych osób oraz około 100 tys. stron firmowych? Niemało prawda? Potencjał narzędzia jest ogromny, ale to przecież oczywiste.
Prowadzenie komunikacji firmowej (strona marki) przynosi wiele korzyści tj. lepsze pozycjonowanie marki, publikacja aktualności z życia firmy, personal branding zatrudnionego, efektywniejsza rekrutacja, budowanie relacji, wreszcie wyższa sprzedaż. Chciałbym przybliżyć Wam dzisiaj swój subiektywny i syntetyczny przegląd kilku wybranych profili, które warto obserwować. Dlaczego? Zobaczcie sami:
1. Budimex – to przykład doskonale prowadzonej strony korporacyjnej. Znajdziecie na niej publikacje dotyczące sukcesów i realizacji Budimexu, aktualne oferty pracy, historie pracowników, przykłady działań CSR, ale również zachęty do udziału w projektach
2. Śnieżka – jedna z pierwszych firm, która zaczęła prowadzić na LinkedInie nie tylko komunikację korporacyjną, ale również prezentować zaangażowanie pracowników. Śnieżka robi to profesjonalnie i jednocześnie autentycznie
3. LUX MED – znajdziecie tu nie tylko porady zdrowotne (wskazówki, jak zadbać o kręgosłup podczas pracy w biurze, w jaki sposób walczyć z otyłością, rzucić palenie czy dbać o psychiczną odporność). To także strona, na której znajdziemy ciekawe wywiady z lekarzami i kadrą zarządzającą. Warto zajrzeć i zostać na dłużej na profilu CEO Lux Med – Anna Rulkiewicz
4. ALDI Polska – regularna komunikacja, świetnie zaplanowana i tematycznie mądrze poukładana. Poza tym przekaz wiarygodny, prawdziwy, z którego bije humanocentryczność.
5. Cement Ożarów S.A. – czy branża budowlana może być sexi? Jasne, jeśli opowiada się o niej z pasją, zaangażowaniem i finezją. Poza tym publikacje są spójne wizualnie, i widać, że leitomotiv (od hasztagów począwszy przez kreację) został tu mądrze skonstruowany.
AUTOR: ŁUKASZ JAROTA, DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY GROW