Kariera w GROW

4 sygnały ostrzegawcze w Employer Brandingu

Negatywne recenzje na portalach
 
Platformy z oceną pracodawców stają się niezbędnym narzędziem dla osób poszukujących pracy. Tam dowiadują się więcej o doświadczeniach poprzednich i obecnych pracowników. Jeśli negatywnych opinii o nas jako pracodawcy jest wyjątkowo dużo, to może to być niepokojący sygnał. Warto dotrzeć do źródła problemów i zweryfikować te opinie, które wpływają bezpośrednio na reputację naszej firmy. Nie mówiąc już o podjęciu interakcji na takim forum opinii. To jest wręcz MUST HAVE.

Gal(l)opujące spadki wyników zaangażowania & rotacja

Menedżerowie odgrywają ogromną rolę w sukcesie firmy. Potrafią zmotywować swoje zespoły do osiągania lepszych wyników, a także przyczyniają się do rozwoju przedsiębiorstwa. Mimo to, mogą być także powodem, dla którego pracownicy odchodzą z pracy. Gallup, firma świadcząca usługi doradcze w zakresie zarządzania, przeprowadziła badanie, na podstawie którego stwierdzono, że „połowa pracowników decyduje się na odejście z pracy, aby uniknąć swojego menedżera”. Poza możliwością utrzymania obecnych pracowników, menedżerowie przyczyniają się także do przyciągania talentów. Najlepsi kandydaci chcą pracować w organizacjach, które są w stanie zapewnić wysokiej jakości mentoring.

Coraz wyższe koszty pozyskania pracownika

W perspektywie inwestorów Polska jest lokalizacją coraz droższą, w której pozyskanie wykwalifikowanych pracowników stanowi niemałe wyzwanie z uwagi na wysoką konkurencję na rynku pracy. A na koszt pozyskania pracownika składa się m.in. publikacja oferty na łamach serwisów ogłoszeniowych oraz selekcja nadesłanych aplikacji i praca rekrutera. Ten proces można skrócić i tym samym efektywniej wykorzystać środki, dzięki jasno sprecyzowanym kryteriom w ogłoszeniu i przede wszystkim jawnym widełkom wynagrodzeń. Kandydaci w rosnącym stopniu poszukują firmy, która zapewni im rozwój i korzystne perspektywy zawodowe. Na liście priorytetów – obok atrakcyjnego wynagrodzenia – niezmiennie pojawia się praca zdalna oraz ogólna elastyczność.
Specjaliści zwracają również uwagę na ciekawe projekty i wyzwania, dopasowany do potrzeb pakiet benefitów oraz rozpoznawalność i reputację firmy, m.in. profil jej działalności, branżę oraz strategię CSR.

„Prawie” pracownik

Jak się okazuje, pracodawcy rzadko kiedy korzystają z dobrodziejstw pre-onboardingu. Po (zdawałoby się) efektywnym procesie rekrutacyjnym często następuje okres całkowitej ciszy. Telefon milczy, skrzynka mailowa świeci pustkami, a przyszły nowo zatrudniony coraz bardziej się zastanawia, czy miejsce, do którego przed chwilą dołączył (list intencyjny), jest tym właściwym. Czy na pewno mnie zatrudnili? Co mnie tam czeka? Jak mam się przygotować do pierwszego dnia? Pre-onboarding do idealny czas na wprowadzanie w firmowe procesy, zasady i wartości. Regularna komunikacja i gotowość do odpowiadania na każde pytanie pozwala lepiej poznać pracodawcę, zrozumieć jego sposób działania i model biznesowy.

AUTOR: ŁUKASZ JAROTA, DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY GROW