Kariera w GROW

Czy kampania employer branding się opłaca?

Jest taki zauważalny trend, że zarówno klienci, jak i ekipa w firmie, są bardziej świadomi w procesie rekrutacji i generalnie całej kulturze pracy. Co to powoduje? Pracodawcy muszą teraz jak nigdy zadbać o miejsca pracy, żeby były nie tylko do pracy, ale i przyjazne każdemu kto zaczyna przygodę w danej organizacji. Tutaj kłaniają się w pas kampanie employer branding, czyli sprawienie, żeby firma wyglądała i była super. Agencje specjalizujące się w EB mają triki, strategie, żeby to ogarnąć. Czy warto? Jeśli chcesz, żeby ludzie mówili o twojej firmie „wow” i żeby chętnie tam pracowali, to chyba oczywiste, że warto spróbować!

Zadowolenie obecnych i przyszłych pracowników

Kampanie employer brandingowe przeprowadzane przez agencje mają na celu zbudować taki wizerunek firmy, dzięki któremu dane przedsiębiorstwo będzie postrzegane przez pracowników jako pozytywne środowisko pracy i idealne miejsce do rozwijania własnych kompetencji. Działania na podstawie strategii EB wpłyną nie tylko na opinię osób już zatrudnionych, ale również na zdanie potencjalnych kandydatów, co z kolei pozwoli stworzyć pozytywny wizerunek firmy na rynku.

Coraz więcej pracodawców jest świadomych, że kampanie employer branding są konieczne. W końcu silna marka oznacza silnego właściciela firmy, który oferuje pewne zatrudnienie w czasach kryzysu, co znacznie zachęca potencjalnych pracowników do współpracy – w przypadku tych obecnych zwiększa się zadowolenie z wykonywanej pracy, co motywuje do jeszcze większego zaangażowania i spełniania strategii firmy. Zwłaszcza, że nikt nie chce pracować dla organizacji o wątpliwej reputacji.

Pracodawca, który rozumie potrzeby swoich pracowników

Współpracując z firmą, agencja employer branding sporządzi strategię, która wpłynie na wzrost zaangażowania wśród pracowników, a w efekcie na jakość świadczonych usług. Wykreowanie przyjaznego środowiska pracy spowoduje, że wszyscy pracownicy będą czuć się pewnie i bezpiecznie w danej firmie, wiedząc, że ich obecność jest niezwykle ważna dla pracodawcy. Silna pozycja firmy na rynku oznacza:

– stabilne zatrudnienie,
– płace zgodną z wykonywanymi obowiązkami,
– zapewnienie pracownikom rozwoju zawodowego,
– otwarte ścieżki do awansu,
– liczne dodatki i benefity.

Korzystanie z kampanii employer brandingowych to jak strzał w dziesiątkę. Dzięki nim możemy zbudować firmę, która nie tylko trzyma się zasad otwartej komunikacji, ale też stawia na wysoką odpowiedzialność i daje pracownikom niezłą dawkę autonomii. To nie tylko na papierze wygląda dobrze, ale te wszystkie „benefity materialne” naprawdę wpływają na psychikę zespołu. Mają to do siebie, że poprawiają stabilność psychiczną pracowników, a jak wiadomo #MentalHaalth to jeden z trendów w rekrutacji i zatrudnieniu, który będzie jeszcze silniej akcentowany w 2024 roku.

Dzięki takim ruchom z employer brandingiem, pracownicy naprawdę zaczynają czuć tę spójność z wartościami i strategią firmy. To już nie tylko praca, to trochę jakbyśmy wszyscy byli na tej samej „fajnej misji”. Wiecie o czym mówię? Employer branding to nie tylko modne słowo, ale taki klucz do tego, żeby ludzie nie tylko pracowali, ale naprawdę czuli się częścią tej całej historii i wiedzieli, że mają realny wpływ na jej przebieg.

Liczą się ludzie

Dla pracodawcy powyższe czynniki oznaczają podnoszenie efektywność wśród pracowników, a także zmniejszenie wewnętrznych rotacji. Dzięki kampaniom employer brandingowym stworzonym przez agencję pracownicy będą postrzegać swoich pracodawców jako osoby tworzące zdrowe środowisko pracy, więc nic nie będzie stało na przeszkodzie, by dzielić się pozytywnymi wrażeniami czy wręcz polecać usługi firmy, tym samym stając się ambasadorami marki, dla której pracują.

Satysfakcja z pracy przełoży na satysfakcję klientów?

Trzeba przyznać, że ludzie o wiele chętniej korzystają z usług lub produktów firmy, która dba o swoich pracowników. Przyczynił się do tego fakt, że coraz więcej konsumentów rozumie swoje potrzeby, więc złe traktowanie współpracowników może poskutkować tym, że przejdą oni do konkurencji. Strategia działań kampanii employer branding dopilnuje, by pracownicy byli jak najbardziej produktywni, co pozytywnie odbije się na obsłudze klienta. Ponadto konsumenci chętniej są w stanie skorzystać z oferty firmy, która dobrze traktuje swoich pracowników, a chyba na tym nam zależy, prawda?

Zwiększenie płynności finansowej

Dla samego pracodawcy dobrze zgrana przez agencję strategia employer branding oznacza znaczną redukcję kosztów związanych z przeprowadzaniem rekrutacji. Dlaczego? Ponieważ negatywna opinia w dużym stopniu zwiększa wydatki. Z kolei zapewnienie swojej firmie atrakcyjnego wizerunku pomoże pracodawcy uzyskać znaczną przewagę wśród konkurencji na rynku, a co za tym idzie utrzymać wysoki wskaźnik wyników finansowych.

Czy warto wybrać kampanię EB?

Strategia employer branding opłaca się dla każdego – dla pracowników, pracodawców oraz konsumentów. Dlaczego? Ponieważ dobrze dobrana pozytywnie wpływa nie tylko na satysfakcję osób zatrudnionych, ale również całościowy wizerunek firmy, a w efekcie na opinie konsumentów i chęć sięgnięcia przez nich po dany produkt czy usługę. Decydując się na kampanię, pracodawcy mogą liczyć na polepszenie wyników sprzedażowych. Jeśli jesteś jednym z nich – skontaktuj się z nami. My się znamy na rzeczy i chętnie pomożemy. 😉

Autor: Krzysztof Malcher, Specjalista ds. PR i SM