Gdybyśmy mieli sklasyfikować najczęściej pojawiające się pytania na naszych wydarzeniach, to te o poprawną komunikację na GoWork.pl byłyby w „top 3”. Nic dziwnego, ciężko zachować równowagę między PR-ową poprawność a hejtem, słowną frustracją czy często konfabulacją. Tym bardziej, że nasz „goworkowy dyskutant” jest najczęściej anonimowy. Idea portalu GoWork bywa oceniana jako kontrowersyjna, ale bez wątpienia daje szansę na otwarty, transparentny dialog oraz monitorowanie sytuacji kryzysowych wewnątrz organizacji. Szczególnie istotne jest to teraz – w dobie epidemii, spadku morale wśród pracowników i rekrutacyjnych „przetasowań”.
Oto trzy GROW-owe przykazania, jak robić to dobrze.
- Reaguj!
Moderowanie i zarządzanie komunikacją na GoWork.pl to klucz do tłumienia niepotrzebnych emocji i zaprzestania eskalacji hejtu. Powinniśmy reagować w sposób szybki i merytoryczny. Niejednokrotnie jedna odpowiedź „w punkt” potrafi zastopować dyskusję o wysoce kryzysowym potencjale.
2. Informuj!
Często zdarza się, że kandydaci chcą się dowiedzieć się „z pierwszej ręki”, jak wygląda proces rekrutacyjny, specyfika pracy czy ścieżka rozwoju. Żyjemy w świecie „instant”, więc zainicjowanie dyskusji na GoWork wydaje się być najszybszym rozwiązaniem. Dlatego tak ważna jest edukacja naszych potencjalnych pracowników – zarówno na profilu firmy, jak i w pojawiających się wątkach na forum.
3. Obserwuj!
GoWork.pl obfituje w dobre przykłady firm, które doskonale rodzą sobie z często kipiącymi negatywnymi emocjami dyskusjami. Potrafią budować kulturę dialogu i tym samym tworzyć sieć ambasadorów wokół marki. Kogo warto śledzić?
Wiadomość powitalna od Lagerdere Travel Retail – konkretna i instruktażowa.
Informacja dot. procesów rekrutacyjnych podczas epidemii i przeniesienia rozmów do świata wirtualnego. Pracodawca pokazuje tym samym, że nie wstrzymuje działań i wspiera zalecenia #zostańwdomu.
Odpowiedź LINK4 dot. działań prewencyjnych podczas epidemii koronawirusa. Brawa za otwartą i propracowniczą postawę.
Savoir unika w komunikacji korporacyjnych frazesów – stawia na szczerość, otwartość i niwelowanie dystansu.
To tylko niektóre z przykładów, które pokazują, że z kandydatami i pracownikami WARTO ROZMAWIAĆ, a GoWork.pl to często pierwszy punkt styku na zawiłej ścieżce candidate & employee experience.
Jeśli poszukujesz partnera, który wesprze Cię w przygotowaniu profilu, moderacji i monitorowaniu „nastrojów”, daj nam znać. Wiemy, jak robić to dobrze!